WhenaWoman.gr  ⁄   ΦΡΟΝΤΙΖΕΙ   ⁄   ΤΟ ΣΩΜΑ ΤΗΣ   ⁄  Προπόνηση με ιμάντες
αναρτήθηκε στις: 26-05-2014 09:44:08 γράφτηκε από: Μαθούλα έχει διαβαστεί 4176 φορές
Προπόνηση με ιμάντες
 
Μπορεί να αντικαταστήσει την κλασσική προπόνηση με βάρη?
 
Τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε ότι στα γυμναστήρια και γενικότερα στον χώρο του fitness αλλά και του επαγγελματικού αθλητισμού, η λεγόμενη λειτουργική προπόνηση αρχίζει να αντικαθιστά μεγάλο μέρος της γνωστής σε όλους μας προπόνησης με βάρη. 
Η λειτουργική προπόνηση με απλά λόγια, είναι το είδος της εκγύμνασης που στοχεύει στην μυϊκή ενδυνάμωση μέσα από κινήσεις που μοιάζουν περισσότερο με αυτές της καθημερινότητας μας. Στην περίπτωση των αθλητών, οι κινήσεις είναι προσαρμοσμένες στο εκάστοτε άθλημα. Σε αυτό το είδος προπόνησης χρησιμοποιούνται και βάρη, αλλά ελεύθερα, ενώ δεν περιλαμβάνονται τα κλασσικά μηχανήματα.
 
Οι ιμάντες, περισσότερο γνωστοί με το όνομα «TRX», το οποίο είναι μάρκα, είναι πλέον ένα πολύ διαδεδομένο αντικείμενο που χρησιμοποιείται στην λειτουργική προπόνηση. Τα περισσότερα γυμναστήρια διαθέτουν τουλάχιστον έναν ιμάντα ενώ γίνονται και ομαδικά προγράμματα με αποκλειστική χρήση των ιμάντων. Αλλά και στον επαγγελματικό αθλητισμό έχει γίνει πλέον ένα πολύτιμο μέσο στα χέρια των γυμναστών. Μπορεί όμως τελικά αυτού του είδους η προπόνηση να αντικαταστήσει τα βάρη?
Η απάντηση δεν μπορεί να εκφραστεί με ένα απλό ναι ή όχι. Αυτού του είδους η προπόνηση περιλαμβάνει από χαμηλής μέχρι αρκετά υψηλής δυσκολίας ασκήσεις. Ακόμα όμως και οι απλές ασκήσεις απαιτούν μια «προϋπηρεσία» στον χώρο. Δηλαδή ένας αρχάριος είναι πολύ δύσκολο να ξεκινήσει την επαφή του με την γυμναστική χρησιμοποιώντας αυτό το μέσο. Για τους έχοντες κάποια σχετική εμπειρία είναι μια καλή εναλλακτική λύση προκειμένου να αντικατασταθούν κάποιες ασκήσεις του κλασσικού προγράμματός τους με αυτές της προπόνησης με ιμάντες. Είναι πολύ σημαντικό όμως οι ασκήσεις αυτές να διδαχτούν πρώτα στον ασκούμενο από έναν γυμναστή, προκειμένου να αποφευχθούν λάθη που μπορεί να οδηγήσουν σε πιθανό τραυματισμό. Επίσης μπορεί να αντικατασταθεί μια κλασσική ημέρα προγράμματος με βάρη με αντίστοιχες ασκήσεις με τους ιμάντες. Πχ μπορεί ο ασκούμενος μια μέρα της εβδομάδας κατόπιν συνεννόησης με τον γυμναστή να συμμετέχει σε ομαδικό πρόγραμμα με ιμάντες, αντί να κάνει βάρη. Ωστόσο αν κάποιος επιλέξει ότι θέλει να ασκείται μόνο με τους ιμάντες και όχι με βάρη, θα έλεγα ότι είναι ένα είδος προπόνησης που είναι ικανό από μόνο του να κρατήσει τον ασκούμενο σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο μυϊκής δύναμης.
 
Το τελικό συμπέρασμα μου από την προσωπική μου εμπειρία ως γυμνάστρια, είναι ότι η προπόνηση με ιμάντες είναι ότι καλύτερο έχει έρθει στον χώρο του fitness τα τελευταία χρόνια. Δεν μπορεί να αντικαταστήσει στο εκατό τοις εκατό την εκγύμναση με βάρη, ιδιαίτερα σε άτομα που επιδιώκουν διαρκώς την αύξηση της μυϊκής δύναμης και όγκου, αλλά μπορεί να αποτελέσει μια σχεδόν πλήρη προπόνηση σε άτομα που στοχεύουν απλά σε ένα καλογυμνασμένο σώμα. Ότι όμως επιδίωξη και αν έχει ο καθένας, αυτό που έχει πολύ μεγάλη σημασία, είναι οι ασκήσεις που γίνονται να διδαχτούν σωστά και στην αρχή να εκτελούνται με επίβλεψη. Πρόκειται για κινήσεις που απαιτούν ιδιαίτερη τεχνική και αν δεν γίνουν σωστά μπορεί να προκαλέσουν τραυματισμό.
 
Οπότε θα σας σύστηνα ανεπιφύλακτα να εντάξετε στο πρόγραμμά σας και αυτόν τον τρόπο γυμναστικής, που μπορείτε πολύ εύκολα να το κάνετε ακόμα και στο σπίτι σας, αλλά πάντα με την σωστή καθοδήγηση.
 
Μαθούλα
 
(πηγή φώτο: Living Fitness UK /  www.flickr.com)
 

Περισσότερα άρθρα από Μαθούλα

Θέλω να κάνω κορμί...

Αξίζει να διαβάσετε

Σάντουιτς και πως πήρε την ονομασία του
Σάντουιτς και πως πήρε την ονομασία του σάντουιτς : ουδέτερο 1.    γενική ονομασία για κάθε είδους πρόχειρο φαγητό που είναι φτιαγμένο είτε από δύο φέτες ψωμιού είτε από ένα κομμάτι από ψωμί ή...